Průzkumníci se podívali na trhy v Evropě, Spojených státech a Jižní Koreji. Teoreticky, i když GDPR má pravděpodobně nejpřísnější ochranu citlivých dat v Evropské unii, nevztahuje se na automobily, podle Caltrider.
„Zdá se, že auta se vážně skryla před radarem soukromí a doufám, že to můžeme napravit. Protože je to opravdu děsivé,“ dodal Caltrider. Automobily dopadly nejhůře, pokud jde o soukromí uživatelů, z více než tuctu dosud zkoumaných strojů a technologií, uvádí Mozilla Foundation.
„Z většiny automobilů se stále více stává mobilní záznamové zařízeními. Elektronika, za kterou řidiči platí stále více peněz, shromažďuje stále více údajů o nich a cestujících,“ řekl agentuře AP odborník na technologie a lidská práva Albert Fox Cahn z Harvardské univerzity.
Některé automobilky podle zpráv z médií na otázky týkající se ochrany osobních údajů neodpověděly. Mluvčí Volkswagenu řekla serveru Politico, že společnost shromažďuje, používá a uchovává data „pouze v souladu s požadavky zákona“.