Producenti alkoholu se tak ocitají pod tlakem, protože musí zvládnout nejen tradiční vánoční špičku, ale i zvýšenou poptávku způsobenou avizovanou změnou daňové politiky. V důsledku toho dochází k rozšiřování výrobních kapacit, zvyšování zásob a intenzivnější distribuci zboží do obchodů, aby byla uspokojena poptávka zákazníků. Tato situace má své důsledky jak pro spotřebitele, tak pro výrobce. Zatímco spotřebitelé mohou pocítit finanční úlevu, pokud si zásoby doplní před zdražením, výrobci stojí před logistickou výzvou, jak zvládnout logistiku a zásobování trhu v tak krátkém časovém horizontu.Navíc je zde riziko, že po prudkém nárůstu poptávky na konci roku může následovat pokles v prvních měsících nového roku, když už budou mít lidé doma dostatečné zásoby a nově nastavené ceny odradí některé z dalších nákupů. Celkově se tedy český trh s alkoholem nachází v období významných výkyvů, které jsou ovlivněny nejen sezónními faktory, ale také ekonomickými a legislativními změnami. Ať už je motivace jakákoli, zdá se, že Češi si i letos užijí svátky s plně zásobeným barem, byť to možná bude naposledy před příchodem nových cenových realit.
Kam dál?
- Žena z Ostravy chtěla po supermarketu odškodné 63 tisíc za to, že uklouzla na nati z ředkviček. Místo odškodného bude sama platit
- Zákaz domácích mazlíčků? EU chystá nový zákon, dotkne se to mnohých milovníků zvířat
- Ženu po operaci nádoru prohlásili za mrtvou: V márnici najednou ožila !
- Je ošklivý jako opice? Nevadí, jen mizivé procento žen si myslí, že muž má mít hezkou tvář