Dávat spropitné opravdu není povinnost a nikdo k tomu nikoho nenutí. Pokud ho ale z nějakého důvodu nechceme dát, je dobré obsluze vysvětlit, že to není kvůli nespokojenosti s jejich službami, ale kvůli našim osobním principům. Obsluha totiž bere spropitné i jako zpětnou vazbu a formu ocenění za dobře odvedenou práci.Celkově lze říci, že spropitné je v našich končinách stále hlavně dobrovolným příspěvkem za nadstandardní služby. Je projevem slušnosti a spokojenosti zákazníka, nikoli jeho povinností. Každý by se měl sám rozhodnout, zda a kolik chce obsluze přispět na základě kvality poskytnutých služeb a svých finančních možností. Zároveň by se ale nemělo zapomínat na to, že pro mnoho lidí v pohostinství a službách tvoří spropitné významnou část jejich příjmů a živobytí.
Kam dál?
- Vědci varují před nebezpečím pro Zemi: Hrozí katastrofa již za šest let
- Těhotná žena vynechala kostel, aby naučila své děti plavat. Tehdy ještě netušila, že bude někomu zachraňovat život…
- Zákaz domácích mazlíčků? EU chystá nový zákon, dotkne se to mnohých milovníků zvířat
- Vyhazov bez důvodu dává smysl, šikovné lidi nepropustíme, říkají firmy







