Kromě akademických aspektů byly školy také místem, kde se učilo poslušnosti a kázně. Žáci byli hodnoceni nejen podle akademických výsledků, ale i podle politické spolehlivosti a účasti v organizaci Pionýr. Tyto faktory měly zásadní vliv na možnosti dalšího vzdělávání na středních a vysokých školách, což často znevýhodňovalo studenty z „nepoliticky spolehlivých“ rodin.Systém byl sice efektivní v udržování kázně a pořádku, ale za cenu velké omezení svobody a osobního rozvoje studentů. Retrospektivně lze konstatovat, že i přes určité výhody, jako byla nižší míra školní nekázně, byly dopady tohoto systému na individuální a společenský rozvoj spíše negativní.
Kam dál?
- Pamatujete hospody v 80. letech ? Frčely čtyřky, pivo, guláš se šesti, gothaj s cibulí a dršťková polévka!
- Retro bonbóny Besipky: Sladké kroužky, které kdysi stály jen 70 haléřů
- Pamatujete jaké byly kávy za totáče? Klasický turek ! Dodnes ho někteří milují
- Zemřela Anna Váchalová (†92). V dětství jí matka uřízla ruce. Celý život zasvětila pomoci druhým