Ministerstvo věří, že jak obchodníci, tak nakupující veřejnost budou mít dostatek času na adaptaci, jelikož novela by měla vstoupit v platnost nejdříve v roce 2025. Do té doby by měli výrobci letáků najít řešení zaměřená zejména na seniory, kteří stále nejsou v digitálním prostředí jako doma.
Podle výzkumu agentury Nielsen, kterou si RSČR objednala, spoléhá na tištěné letáky až 74 % starších osob nad 70 let, zatímco 90 % seniorů pravidelně nakupuje ve slevách. Preference tištěných letáků nad digitální verzí uvedlo 75 % lidí nad 60 let věku. Dle údajů Českého statistického úřadu mělo v minulém roce přístup k internetu pouze 34,8 % lidí ve věku 65 až 74 let, zatímco čtvrtina z nich internet nikdy nepoužila. Desatová proto zdůrazňuje, že online letáky či mobilní aplikace pro mnoho seniorů nejsou zatím schůdnou alternativou.