2. Emoční stabilita: Pro dítě je nejdůležitější emoční stabilita. Ptáček zdůrazňoval, že tradiční rodinné struktury nejsou nezbytné, pokud je zajištěna emoční pohoda dítěte.
3. Důležitost dobrých vztahů: Konflikty mezi rodiči mohou mít na dítě negativní dopad. I po rozvodu by rodiče měli udržovat harmonické vztahy, aby zajistili emoční stabilitu dítěte.
4. Střídavá péče: „Je úplně jedno, jestli se po rozvodu jedná o výlučnou nebo střídavou péči. Opět je základem emoční stabilita a to, aby se rodiče nehádali. Pak je to dítěti jedno. Problém nastává ve chvíli, kdy se nemohou dohodnout, protože dítě si vytváří hlubší vztah k tomu, se kterým je častěji.“
5. Čtení dětem: Pravidelné čtení od raného věku má pozitivní vliv na kognitivní vývoj dítěte a může snížit riziko neurodegenerativních onemocnění v pozdějším věku.Pohádky z magnetofonu nefungují.“
6. Vyvarování se nálepkování: Označování dětí jako „problémových“ nebo „nemocných“ může vést k nesprávnému pochopení jejich chování. Je důležité se vyhnout zjednodušujícím nálepkám.Je to zbytečné zahrávání si se závažnými diagnózami. Je to podobné, jako kdybychom dítěti, které se chová nestandardně, řekli, že je diabetik.“
7. Pozitivní motivace: „Motivace není spojená s dosažením činnosti, ale s jejím dosahováním. Jestliže si s dítětem sednete k učení, jste na něj nepříjemní nebo na něj zvyšujete hlas a na konci mu řeknete, že je šikovné a dáte mu bonbon, je to špatně. Motivace by měla být spojena s procesem učení, nikoli jen s výsledky. Rodiče by měli vytvářet příjemné prostředí pro učení, aby si děti spojovaly učení s pozitivními emocemi.