v tajuplné krajině jiného světa, která je hlavně šedivá. K tomu ale patří, že vypadá, jako by jí vládla vysoce vyspělá civilizace – nebo alespoň úroveň středověké Evropy na konci 19. století, kdy přesně takové záběry malovali romantici.
Žižka už v úvodu jede na koni po pusté krajině a míjí rozměrné stavby, které by měly evokovat středověké hrady a města. Ale vypadají spíše jako moderní průmyslové areály. Navíc jsou obrovské. Představte si, že by v Česku stálo pět krát tolik hradů a každý by byl velký jako Pernštejn. A to jsme ještě neviděli armády.
Poslední dobou se do českých filmů dostává mnoho digitálních efektů. Často jde o počítačovou animaci, která evokuje obrovské bitvy, ať už jde o historické filmy nebo fantasy. Ale v případě Jana Žižky to vypadá, jako by se tvůrci snažili zrekonstruovat obrazový svět Warcraftu nebo jiné počítačové hry.